Řekneme se, co je vlastně PPC reklama a kde ji můžeme vidět.
PPC reklama je zkratka z anglického názvu ( pay per click) neboli platba za kliknutí. Účtuje se poplatek, až ve chvíli, kdy zákazník klikne na Vaši reklamu. Nikoliv, za to kolik lidí Vaši reklamu vidí.
Cílení
Můžete zacílit přesně, kdy se má Váš inzerát na službu nebo eshop ukázat, a za jakých podmínek. Tedy určit přesná slova, nebo spojení na které bude ve vyhledávači inzerát vidět. A zároveň na jaká slova nechcete, aby se inzerát ukazoval. Pokud prodáváte telefony, tak nebudete chtít aby se inzerát ukazoval na spojení „zničený telefon“.
Přesné místo určení
S přesným cílením souvisí i regionalizace. Pokud máte prodejnu na Kladně, nebudete chtít svou reklamu ukazovat lidem z Olomouce. Protože, si k Vám nakoupit nepojedou (z 90%). Proto, budeme chtít reklamu ukazovat lidem z Kladna + okolí do 50km. A tím nám pomůže regionální zacílení reklamy.
Optimalizace
PPC reklama není jen o tom, napsat inzerát a konec. Je zapotřebí sledovat výkon takové kampaně a vyhodnocovat její návratnost. Upravovat klíčová slova a hodnotu kliku (za jakou částku se reklama ukazuje). Každou chvíli se mění možnosti cílení, nebo úpravy inzerátů. Např. takový Google, mění možnosti každou chvíli.
Na co se nemůže inzerovat.
Tak jako všude, i zde jsou nějaká pravidla pro PPC reklamy.
Zde najdete sortiment, na který je omezení, nebo je zakázáno inzerovat.
Obsah pro dospělé, alkohol, tabák, drogy, hazard, zbraně, léčiva, a pozor na ochranné známky.
Jak PPC reklama vypadá :
V rámečku je vyobrazená PPC reklama. Na pravé straně od rámečku jsou „produktové inzeráty“ .
Pokud máte zájem o spolupráci, neváhej mi napsat: tomas.holzbach@gmail.com