Podobná publika

Podobná publika na Facebooku, je jedno z nejdůležitějších ohledně dané reklamy. Proč je tak důležité? To si vysvětlíme na příkladu. Máte nastavený facebook pixel, který sleduje na Vašich stránkách jací uživatelé, navštěvují Váš web nebo eshop. Tedy, facebook nyní zná, jací zákazníci k vám chodí, jaké mají zájmy a o jaký sortiment mají zájem. Na základě těchto dat, pomocí algoritmu facebooku, najde podobné zákazníci jako jsou ti vaši, kteří u vás např. nakoupili. A opravdu to funguje.👍

Uvedu zde příklad: Určitě máte vytvořená publika zákazníků, kteří u Vás nakoupili řekněme za poslední půlrok, nebo alespoň 2 měsíce.
Díky možnosti vytvořeních podobných publik, Vám facebook dodá další zákazníky, kteří dle dat FB nakoupí u Vás také . 

Ideální je výběr podobných publik do výše 2-3% . Při vyšším výběru např. 5% a vyšší , se jistota nákupů snižuje. Tedy čím vyšší číslo, tím se okruh uživatelů bude méně podobat tomu Vašemu (kupujících).
Určitě se zde vyplatí testovat a zkoušet různý rozsah . Moje doporučení, je jak jsem popisoval výše 1-3%, ale není na škodu otestovat i publika 3-6% , 6-10% .
A hlavně testovat, jak kreativy, tak textaci inzerátu (reklamy). Na základě testování, zjistíte co zákazníky nejvíce zajímá, nebo jaký banner, je pro ně, tak zajímavý, aby nakoupili na vašem eshopu nebo webu. 

Přejít nahoru