Obsahová reklama Vám pomůže oslovit velké množství zákazníků. Ale zároveň musíte umět zacílit to pravé publikum, jinak Vás může reklama přijít na velké peníze. Na co si dát pozor, a co očekávat ?
Pozor aby se reklama neukazovala všude, sice ji každý uvidí, ale málo lidí nakoupí, jelikož se reklama doručuje, lidem které např. dané zboží vůbec nezajímá. Snažte se zacílit na to správné publikum.
Pokud chcete zviditelnit, nebo propagovat svou značku, např. nová značka na oblečení. Tak je pro Vás obsahová reklama to pravé co hledáte. Umí zasáhnout velké množství lidí. Ale není dobré očekávat velkou návratnost investice.
Obsahová reklama není tak konverzní jako vyhledávací .
Pokud budeme počítat, že vyhledávací kampaň má konverzi 4% , tak u obsahové počítejte s cca 0,4% .
„Bez testování nikdy nedosáhnete úspěchu. Takže testujte a vyhodnocujte“
Cílení
Pokud máte prodejnu např. v Liberci a chcete nalákal lidi, tak není dobré cílit na celou ČR. I když je tato možnost každému jasná, tak i přes to, spousta služeb a prodejen toto dělá. A tím přichází jak o zákazníky, tak o finanční prostředky. Proto cílíme v tomto případě pouze na lidi v Liberci, Jablonci, Česká lípa.
Další možnost je podívat se do Google analytics (bez toho ani ránu), kde zjistíte např. jaká věková kategorie, se zajímá o Váš eshop nebo službu, popř. z jaké lokality zákazníci chodí nejvíce.
Na tabulce níže (z GA), vidíte např. na jaké publikum cílit nejvíce. Takže jako první bych cílil na publikum ve věkové hranici 25-35 let, druhé bude na řadě 35-44 let .
Rozpočet + zobrazení
Nastavte si denní rozpočet např. na 200 – 500 Kč (jinak Vám může Google utratit velké peníze již za několik dní). Pokud rozpočet nastavíte, tak Google se drží +/- této částky.
U obsahové reklamy nastavte také počet zobrazení na den. Je zbytečné, aby se lidem ukazovala obsahová reklama 10x a více x za den. Tím lidi spíš obtěžujete a naopak u Vás nic nekoupí.
Osobně doporučuji zobrazení max. 5x denně.
Více reklam a vyhodnocování
Nikdo nedokáže spustit hned na první pokus úspěšnou reklamu.
Online marketing je o tom, hledat, vyhodnocovat a zlepšovat.
Proto spusťte více reklam, zlepšujte, vyhodnocujte, vylučujte publika (určité weby, kde máte jistotu, že tito lidé u Vás nenakoupí).
Zkontrolujte si kde se reklamy ukazují . ( reklamní kampaně |Umístění | KDE SE REKLAMY UKAZUJI ) – zde si můžete nastavit, kde se reklamy již nemají zobrazovat.
Reklama se nezobrazuje
Podíváte se po čase na své reklamní sestavy a zjistíte, že se nezobrazují ? I přesto, že jsou dobře nastavené ?
Podíváme se tedy na důvody, a věci na které je potřeba se zaměřit.
Máte špatně nastavené CPC / CPM . Pravděpodobně máte nastavenou cenu tak nízkou, že se reklama ani neukáže. Zde Vám nezbyde než zvýšit cenu za proklik.
Cílení je nastaveno tak specifické, že je problém se zobrazením . Proto zkontrolujte jestli není moc omezeno (klíčová slova, zájmy, věkové omezení apod.)
Potřebujete konzultaci, nebo nastavit reklamy ?
Napište mi na: Kontakt