PPC reklama

Jak jsem pro klienta nastavil kompletně eshop jsem již psal v případovce ZDE.
Nyní se zaměříme na reklamu na Seznam.cz a Google. To, že musí být eshop správně nastavený je samozřejmostí. 
Součástí je mít i vyladěné xml feedy. Na spávu XML feedu, využívám externí nástroj Mergado, díky kterému, můžeme změnit ve feedu, téměř vše. 
Před spuštěním a nastavení reklam, se nejdříve věnuji pochopení businessu zákazníka. Studuji konkurenci a pustím se do analýzy klíčových slov. Aby reklama byla vždy relevantní a zbytečně neutrácela klientovy peníze. Minimální PNO a samozřejmě co nejvyšší zisky – to mají klienti nejraději. 
Ale musí být vyváženost i mezi obsahovou reklamou. A tím budovat podvědomí a eshopu a značce. 
Né vždy, zákazník koupí hned na první návštěvu (tedy ve velkém procentu). Je naprosto běžné, že se zákazník dostane na eshop díky vyhledávací reklamě. A následný nákup uskuteční díky remarketingu, nebo přijde navštívit zadáním url adresy přímo. Ale cesta začala právě díky reklamě. (to sedá reportovat díky GA)

Reklama na seznam.cz

Reklamní kampaně jsem převzal přímo od seznam.cz, ale nastavení reklamního systému mě překvapilo.
Jelikož jsem účet přebíral s PNO: LEDEN 1191 %, ÚNOR:  1539% 
Následující měsíce, jsem dostal PNO na 11% 
Samozřejmě tomu předcházelo nastavení srovnávače zbozi.cz, retargetingové kódy, založení remarketingových publik a spoustu dalšího. 
Zajištění bannerů, pravě na obsahovou reklamu a potřebný remarketing. Tvorbu banneru si zajišťoval sám klient. Vždy doporučuji několik kreativ a několik rozměrů, a následně se optimalizuje na základě úspěšnosti (konverze). Nastavení klíčové strategie, je to nejdůležitější.

Reklama na Google

Reklama na Google je z 90% nejkonverznější reklamní kanál (alespoň byl pro náš projekt) – ale i u ostatních klientů. To ale neznamená nevěnovat se i ostatním kanálům. Je potřeba vytvořit marketingový mix, tak aby nás zákazník viděl všude. A hledal nás i díky organickému vyhledávání. 
To, že se musí vytvořit analýza klíčových slov, je samozřejmostí. Skvělý xml feed pro srovnávače také. Google search console, nám také pomůže ve vyhledávacích spojení. V Google Ads, využijeme  „plánovač klíčových slov“. A když půjdeme dále, tak Collabim (který je ale placený). 
Vytváříme kampaně. Nejvíce se v současné době zaměřujeme na Pmax kampaně. Přinášení nám nejvíce výsledků. Využíváme oblíbené kreativy, které máme vyzkoušeny. A oslovujeme ta pravá publika. Na každou kategorii, si volíme vybrané produkty, které zároveň rozdělíme dle marže a oblíbenosti. 
Po nějaké době si pak vytváříme nejúspěšnější produkty (které nám přináší nejvyšší zisky) a ty více biddujeme. Aby obrat stoupal více a více 🙂

PNO: 8%

Po vyladěných kampaních se nám podařilo dostat PNO na 8%. Na dlouhodobé bázi jsme na PNO 8-9% 
Vzhledem k velké konkurenci, v daném segmentu, kde jsou firmy, jako Hornbach, OBI, PRODOMA, DEK atd. Je to skvělá zpráva.

Přejít nahoru