Něco o PPC

I když se pro někoho může zdát že internetová reklama je jednoduchá, tak opak je pravdou. Nejde jen vložit inzerát a tím vše skončí (v takovém případě přijdete o hodně peněz a kampaň ani nemusí vydělat).
Reklamní kampaně se musí optimalizovat, vkládat vylučující slova (aby se inzerát neukazoval i na slova, která nemají nic společného s Vaším podnikáním – více se můžete dočíst v článku).

Vyhledávací síť – reklamy se objevují po zadání nějakého spojení do kolonky “vyhledání”
Na prvních místech se objevují reklamy.

Vylučovací slova – jsou slova, na která nechcete, aby se Vaše reklama ukazovala. Určitě zadávejte vylučovací slova do svých kampaní (ušetříte tím spoustu tisíc). Ale vždy s rozvahou, aby jste nezadali klíčové slovo i vylučovací stejné. Když prodáváte např. televize, tak si nebudete přát, aby zákazníci klikli na Vaši reklamu, v případě, že budou vyhledávat: “bazar televizí, poničená televize, oprava televizí, nefunkční televize” apod.
Proto do vylučujících slov vložíte: zničená, poškozená, bazar apod.
Tyto vylučující slova, můžete vložit na úrovni celé kampaně, nebo reklamní sady popř. i na úrovní účtu.

Místa – lokace – pokud máte prodejnu nebo servis, tak si asi nebudete přát, aby se Vaše reklama ukazovala lidem z jiného konce republiky. Ale lidem kteří se nacházejí ve stejném městě jako Vaše provozovna. Tam je největší šance, že Váš obchod navštíví, nebo si nechají opravit dané zboží.

Zařízení – v dnešní době mobilů a tabletů, navštěvuje více lidí stránky přes vlastní mobilní telefony. Proto je dobré se i při budování www stránek zaměřit na responzivní stránky. Nedá se to ale určit jednoznačně, proto je důležité tyto věci analyzovat a měřit (google analytics), kde zjistíte, jaká je návštěvnost Vaše webu nebo eshopu z jednotlivých zařízení. A následně můžete zvýšit nebo snížit nabídkovou cenu ( např. pro mobily zvýšit o 60% , pro tablety snížit o 50% apod.)
Ale nejdříve si také zkontrolujte, jaká je konverze z jednotlivých zařízení . Většinou se stává, že si lidé prohlížejí zboží z mobilu, ale objednání je pro ně pohodlnější z PC nebo notebooku.

Je lepší SKLIK od seznamu , nebo ADS od Google ?
Na tuto otázku se nedá bez měření a analýzy odpovědět, ale ….
Sklik samozřejmě může oslovit českou populaci využívající vyhledávač seznam. Ale Google je samozřejmě celosvětově nejvyužívanější vyhledávač, tak nabízí větší potencionál. Proto je i konverznejší než sklik.
Ale určitě se vyplatí inzerovat i na skliku. Zkuste se podívat na ceny klíčových slov v reklamách. A zjistíte, že s klik bude i o 50% levnější než Google. Osobně doporučuji inzerovat na obou vyhledávačích + využívat jak obsahovou , tak produktovou kampaň. ale o tom příště .

obsahová reklama